KIERUNEK PSYCHOTERAPIA
poradnictwo, pomoc psychologiczna, psychoterapia rodzin, psychoterapia par, interwencja kryzysowa, terapia uzależnień, psychoterapia indywidualna, psychoterapia grupowa, poradnictwo indywidualne i grupowe
Kształcenie na kierunku psychoterapia obejmuje ponad 1300 godzin zajęć w tym warsztaty, treningi i praktyki zawodowe
Kształcenie odbywa się w nurcie humanistyczno-egzystencjalnym z elementami psychoterapii poznawczo-behawioralnej i systemowej.
Celem nauki na kierunku psychoterapia jest nabycie umiejętności sprawnego i profesjonalnego pomagania.
Podstawą nauki w naszym instytucie jest praktyczne podejście do psychologii. Kładziemy duży nacisk na rozwój osobisty, psychoterapię własną, praktyczne umiejętności realnej pracy z klientem. Wszystkie wykłady i warsztaty psychologiczne prowadzone są przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem.
Zapraszamy serdecznie do uczestnictwa w systemie kształcenia w Instytucie Psychologii Stosowanej wszystkie osoby, które chcą zdobyć oraz pogłębić wiedzę w tych dziedzinach.
Szeroki zakres materiału pozwala na kształcenie umiejętności w zakresie psychoterapii indywidualnej, psychoterapii rodzin, psychoterapii osób uzależnionych oraz działań psychoterapeutycznych w zakresie interwencji kryzysowej.
Program kierunku jest dwuetapowy: na początku słuchacz ma możliwość skupienia się na poznaniu samego siebie, poszerzenie własnej świadomości, odkryciu własnych ograniczeń i potencjałów. Druga faza programu poświęcona jest nabywaniu praktycznych umiejętności psychoterapeutycznych.
Słuchacze w trakcie kształcenia uczestniczą w treningu interpersonalny, pracy z wewnętrznym dzieckiem, intrapsychicznym oraz w 3 warsztatach pracy z klientem.
Korzystając z przekazywanej wiedzy i doświadczenia osobistego wykładowców słuchacze uczą się prowadzenia terapii. Zwieńczeniem nauki jest sprawdzenie nabytych umiejętności podczas egzaminu praktycznego oraz w trakcie odbywania praktyki zawodowej w ośrodkach.
Słuchacze naszego instytutu są dobrymi praktykami i otrzymują wysokie, pozytywne oceny w pracy terapeutycznej.